Dag 13: Drive to Yosemite - Reisverslag uit Curry Village, Verenigde Staten van Mariska Lodder - WaarBenJij.nu Dag 13: Drive to Yosemite - Reisverslag uit Curry Village, Verenigde Staten van Mariska Lodder - WaarBenJij.nu

Dag 13: Drive to Yosemite

Blijf op de hoogte en volg Mariska

19 Maart 2014 | Verenigde Staten, Curry Village

Het idee was om er vandaag vroeg uit te gaan zodat we optijd in Yosemite zouden zijn. De rit zou ongeveer 4 uur duren. We gingen om 8 uur weg. Vroeg zat! Onderweg hebben we even wat boodschappen gehaald en getankt. Om 11 uur kwamen we aan in Yosemite. We hebben daar eventjes gepicknickt en hebben vervolgens onze route uitgestippeld. De eerste stop die we maakten was bij the halfdome. Dit is de helft van een gigantische rots. Vervolgens zijn we doorgereden op zoek naar een stand plaats voor onze tent. Al snel hadden we die gevonden, maar we kwamen erachter dat de tent niet compleet was. We zijn toen naar een ranger gefaan en due heeft ons een andere tent gegeven die door reizigers was achtergelaten. Gloednieuwe tent. Deze hebben we opgezet en daarna zijn we naar Yosemite liwer falls gelopen. Een prachtige waterval waar we de nkdige plaatjes hebben geschoten. Daarna gingen we naar het Mirror Lake. Dit was 3 uur hiken. Toen we aankwamen ging de zon al onder. We hebben de shuttle bus terug genomen en zijn wat eten gaan maken. Ondertussen maakten we onze slaapplaats gereed. We aten wraps. Helaas wel koud want we hadden geen vuur. Beetje improviseren dus. Na een coronatje te hebben gedronken zijn we gaan slapen.