Dag 14: Hiking in Yosemite - Reisverslag uit Clovis, Verenigde Staten van Mariska Lodder - WaarBenJij.nu Dag 14: Hiking in Yosemite - Reisverslag uit Clovis, Verenigde Staten van Mariska Lodder - WaarBenJij.nu

Dag 14: Hiking in Yosemite

Blijf op de hoogte en volg Mariska

19 Maart 2014 | Verenigde Staten, Clovis

We hadden een hele slechte nacht gehad in de tent. Het was super koud, zelfs met 3 lagen kleding, jas en plaid. Dicht tegen elkaar liggen hielp wel een beetje, maar op een gegeven moment ben je dat ook zat. Om 5.30 uur waren we het helemaal zat, die bevroren voeten. We zijn in de auto gaan zitten met kacheltje aan en een stuk gaan rijden. We wilde zonsopkomst kijken bij glacier point, alleen de weg was afgesloten, dus konden we weer terug, ondertussen wel heerlijk opgewarmd. We hebben een looproute uitgekozen, die ons zou leiden naar hele mooie watervallen. Na ongeveer 2 uur hiken (steeds omhoog lopen/klimmen) kwamen we bij de eerste waterval aan, Vernal Fall. We hadden best wel onderschat hoe zwaar het zou zijn (vooral Mariska), maar het was zeker de moeite waard. Prachtig om dat krachtige water te zien. De Nevada Fall zou nog een paar kilometer lopen zijn, maar we twijfelden daar heen te gaan, omdat we al aardig moe waren en bijna door ons water heen zaten. Maar de gids die we tegenkwamen zei dat het zeker ee moeite waar zou zijn om die waterval ook te bezoeken. Dus toch maar verder gegaan. Wat een pokkestuk weer, na weer 2 uur hiken kwamen we aan bij een prachtige plek! We hadden zo'n mooi uitzicht over het landschap en wat een heerlijk geluid maakt dat water. Nadat we weer heel wat mooie foto's te hebben gemaakt, konden we weer naar beneden, dit ging natuurlijk super snel, een uurtje. Toen we bij onze tent aankwamen hebben we gegeten voor ons Leven. We hadden nog spaghetti over van van de week, dus dat hebben we opgesmuld en wel is waar koud, omdat we het nergens konden opwarmen. Het was heerlijk om onze honger te stillen. Even hebben we in het zonnetje gelegen, waarna we wifi hebben gezocht om een slaapplek te vinden voor de volgende nacht, aangezien we echt niet nog zo'n koude nacht wilde hebben.

• 20 Maart 2014 - 08:28

Nick En Marit:

Hoi Toine & Maris,

Wauw, super gaaf! Leuk zeg, dat jullie iedere dag weer een verhaaltje schrijven.
    De foto's bewijzen dat het de moeite waard was om het tweede deel nog door te zetten.
    Geniet ervan!!

Liefs Nick en Marit