Dag 16: Death Valley - Reisverslag uit Indian Village, Verenigde Staten van Mariska Lodder - WaarBenJij.nu Dag 16: Death Valley - Reisverslag uit Indian Village, Verenigde Staten van Mariska Lodder - WaarBenJij.nu

Dag 16: Death Valley

Blijf op de hoogte en volg Mariska

22 Maart 2014 | Verenigde Staten, Indian Village

Onze eerste motel nacht beviel prima. We hebben wafels gegeten als ontbijt. Allemaal in de prijs inbegrepen, dus dat was prima! Ook lekkere sinaasappelsap gedronken. Na het ontbijt zijn we richting Death Valley gereden. Onderweg kwamen we langs Lake Isabella. Dit is een heel bijzonder meer in de woestijn. Uit dit meer groeien bomen. Hier hebben we geluncht. Daarna zijn we doorgereden naar Death Valley. Een lange reis, bijna 5 uur. Daar aangekomen hebben we een tussenstop gedaan bij een toeristisch winkeltje. Het was toen tegen de 40 graden. Voor ons bloedheet, maar in de zomer kan het hier 59 graden worden. We kregen toen we het park inreden een boekje mee waar alle bezienswaardigheden in stonden. Ook hebben we gevraagd hoe warm het jn de nacht zou zijn. De Ranger zei dat het 16 graden zou worden vanavond, dus we besloten om te kamperen. Eigenlijk is gewoon Death Valley een woestijn met af en toe iets bijzonders. Zo zijn we gestopt bij de sand dunes. Dit zijn zand heuvels die door de wind bijzondere vormen heeft gekregen. Ook zijn we langs een oude waterzuiverings installatie gereden. Deze werd gebruikt om het vroeger aanwezige water te zuiveren. Van het meer waar ze dat deden is nu niks meer over behalve het zout. Daarna zijn we doorgereden naar de camping. Hier hebben ingeschreven voor het onbeperkt BBQ en. Het was erg gezellig en er was een entertainer die ons allerlei informatie gaf over het park. Deze vent vertelde ons ook dat het 2,5 jaar lang had gebackpackt. Vanaf NY naar de westkust was gelopen en in al die tijd alleen maar buiten had geslapen. We hebben een tijd gezeten in het zomerse weer. Daarna zijn we onze tent op gaan zoeken en gaan slapen.

• 23 Maart 2014 - 22:20

Christa:

Oewwww, wat een heeeeerlijke vakantie verhalen... Was t hier maar wat warmer, beetje deze kant op smokkelen?!...