Dag 22: Grand Canyon - Reisverslag uit Grand Canyon, Verenigde Staten van Mariska Lodder - WaarBenJij.nu Dag 22: Grand Canyon - Reisverslag uit Grand Canyon, Verenigde Staten van Mariska Lodder - WaarBenJij.nu

Dag 22: Grand Canyon

Blijf op de hoogte en volg Mariska

28 Maart 2014 | Verenigde Staten, Grand Canyon

Voor de wekker van 8 uur werden we vanochtend wakker. Nadat we ons hebben opgefrist hebben we lekker ontbeten. Daarna zijn we vertrokken richting Grand Canyon. De North Rim was afgesloten, waardoor we een heel stuk moesten omrijden naar de South Rim. Rond het middag uur kwamen we daar aan. We hebben even een broodje gegeten en daarna hebben we ons laten informeren over de mooiste routes. We kozen ervoor om South Kaibab Trail te gaan hiken. Hiervoor stond 2-4 uur. We deden hem in 1 uur en 55 minuten. In vergelijking met wat we al hebben gezien viel de Grand Canyon een beetje tegen. Groot is het wel en diep ook! 460 km lang en 1,6 km diep. Het lijkt allemaal wel een beetje op elkaar. De zonsondergang was daarentegen wel prachtig om te zien! We hadden besloten om in de auto te slapen vanacht, want het zou gaan vriezen. Maarja hoe stil je de tijd tussen zonsondergang en bedtijd... Precies, in de kroeg. Hier raakten we aan de praat met twee gasten uit Oregon die nog wel een parkeerplaats over hadden naast hun tent. Wij hebben daar natuurlijk gebruik van gemaakt. Na een cocktail gingen we die kant op, maar al snel bleek dat slapen in de auto best moeilijk is. Niet zo'n beste nacht gehad dus..