Dag 23: Grand Canyon - Reisverslag uit Page, Verenigde Staten van Mariska Lodder - WaarBenJij.nu Dag 23: Grand Canyon - Reisverslag uit Page, Verenigde Staten van Mariska Lodder - WaarBenJij.nu

Dag 23: Grand Canyon

Blijf op de hoogte en volg Mariska

29 Maart 2014 | Verenigde Staten, Page

Vanochtend gingen we er om half 6 uit. Naja uit, we verplaatsen de auto naar dezelfde plek waar we de dag ervoor zonsondergang hadden bekeken. Nu echter voor zonsopgang. Prachtige foto's gemaakt. Daarna zijn we een kopje thee gaan drinken in het restaurant, want met -6 is dat wel lekker. Rond 9 uur zijn we onze volgende hike begonnen. Richting de Dripping Springs. Voor deze hike stond maar liefs 5-7 uur. Een pittige hike dus. Hij stond als de zwaarste van de Grand Canyon. Rond half 1 kwamen we bij de Dripping Springs aan. Er druppelde alleen weinig. De rivier stond namelijk droog. Evengoed een mooi tochtje gemaakt en vooral veel langs het diepe ravijn gehiked. We waren wel kapot toen we terug kwamen. Na de hike hebben we de auto gepakt en zijn we richting Page gereden. Dit zou 2 uur rijden zijn maar de Tomtom maakte er een potje van. Hij stuurde ons naar een afgesloten weg en daardoor moesten we 60 mile omrijden. 96 km... Eenmaal aangekomen in het motel zijn we direct wezen douchen. Daarna zijn we op zoek gegaan naar een snelle hap. We liepen tegen een Chinees restaurant aan die een all you can eat buffet aanbood voor 10 dollar (7, 33 euro). Dat leek ons wel wat en we hebben de rest van de avond allerlei chinese gerechten gegeten. Mariska vooral gamba's trouwens.